Ez a képzés már nem elérhető!

Az év eleje óta  a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szakemberei  13 ezer olyan vizsgálatot végeztek, amelyben az EKÁER adatait és a NAV korábbi tapasztalatait vették alapul, ezekben az adóügyi kötelezettségek visszamenőleges vizsgálatát is magában foglaló eljárásokban 1,1 milliárd forint be nem fizetett közteherre derítettek fényt.

Az EKÁER kötelezettségek hibátlan teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges az ügyletek helyes, Áfa törvény szerinti besorolása, különösen a bonyolultabb láncügyletek, vagy éppen a bérmunka konstrukciók esetén. Előzze meg a Büntetést!

FIGYELEM!
HELYSZÍNVÁLTOZÁS!
Új helyszín: Hotel Mercure Budapest Metropol ****
(1074 Budapest, Rákóczi út 58.)

A KÉPZÉS IDŐPONTJA:
2015. november 19. (csütörtök), 9-12-ig, regisztráció 8:30-tól!

A KÉPZÉS DÍJA:
Részvételi díj: 19 900 Ft + áfa / fő


IGÉNYBE VEHETŐ KEDVEZMÉNYEK:

  • Amennyiben 2015. október 20-ig regisztrál,
    50% KEDVEZMÉNNYEL 9 950 Ft + Áfa / fő áron,
  • amennyiben 2015. október 21. és 2015. október 30. között regisztrál,
    40% KEDVEZMÉNNYEL 11 940 Ft + Áfa / fő áron,
  • mennyiben 2015. november 1. és 2015. november 15. között regisztrál,
    30% KEDVEZMÉNNYEL 13 930 Ft + Áfa / fő áron jelentkezhet rendezvényünkre.

Kinek szól az előadás?

  • Akik adózási, pénzügyi területen dolgoznak,
  • akik a logisztikai háttérmunkát segítik,
  • akik rendelkeznek adózási ismeretekkel, ugyanakkor mégis érintettek az EKÁER-rel kapcsolatban is.

Az év eleje óta  a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szakemberei  13 ezer olyan vizsgálatot végeztek, amelyben az EKÁER adatait és a NAV korábbi tapasztalatait vették alapul, ezekben az adóügyi kötelezettségek visszamenőleges vizsgálatát is magában foglaló eljárásokban 1,1 milliárd forint be nem fizetett közteherre derítettek fényt.

Az EKAER alapvetően egy adminisztrációs kötelezettség, de szoros kapcsolatban van az ÁFÁ-val, mivel a rendszer az áruk fizikai mozgásának nyomonkövetése alapján az ÁFA kezelés hiányosságaira is képes rávilágítani! Az EKÁER kötelezettségek hibátlan teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges az ügyletek helyes, Áfa törvény szerinti besorolása, különösen a bonyolultabb láncügyletek, vagy éppen a bérmunka konstrukciók esetén. Ezért nagyon fontos az EKAER és az ÁFA kapcsolatának megismerése, ha el akarjuk kerülni a magas bírságokat!

Témakörök :

 EKAER szám:

  • Szükséges-e EKÁER számot kérni?
  • EKAER szám igénylésére ki a kötelezett?
  • Folyamatábra bemutatása, amely végigvezeti a felhasználót ezen a belső kontrollfolyamaton mind a kockázatos, mind a nem kockázatos termékekkel összefüggésben.

Láncügyletek:

  • Több szereplős értékesítés esetei, megoldási lehetőségek.
    (A tapasztalatok alapján nehézséget jelenthet, hogy a szükséges információkat beszerezzék, hiszen láncértékesítésnél tipikusan nem a közvetlen eladótól érkezik a termék.)

Fuvarozás:

  • A fuvarozás valamelyik adóalanyhoz történő rendelése mennyire befolyásolja az értékesítési folyamatot, hiszen ez előidézhet olyan helyzetet is, amikor egy külföldi adóalanynak Magyarországon adószámot kell igényelnie, amely az EKÁER kezelésre is jelentős kihatással lehet.

Vám:

  • A vám kapcsán alapvetően azt gondolhatnánk, hogy nem keletkezik EKÁER jelentési kötelezettség. Ez annyiban igaz is, amennyiben a termék importálására Magyarországon kerül sor. A példákon keresztül látjuk azonban, hogy amikor a harmadik országból érkező terméket egy másik tagállamban szabad forgalomba helyeztetik (tipikusan ilyen egy tengeri kikötő), már nem importról beszélünk, hanem közösségi termékmozgásról, melyhez értelemszerűen EKÁER szám is kapcsolódik.

Bérmunka:

  • A bérmunka különleges esetkört képez, hiszen az áfa szabályai értelmében nem valósít meg adóköteles ügyletet sem az alapanyag Magyarországra történő behozatala, sem a késztermék kiszállítása. Mindezek ellenére a bérmunkához kapcsolódóan beáll az EKÁER jelentési kötelezettség, amit a bérmunkázó teljesít. Tovább bonyolódik a helyzet, amennyiben az alapanyagok több országból érkeznek Magyarországra, vagy ugyan a megrendelőtől, de a késztermékek már nem hozzá kerülnek elszállításra, mert például azokat Magyarországról értékesíti.

Vevői készletről történő értékesítés:

  • A vevői készletről történő értékesítés is olyan helyzet, amikor az áfa és az EKÁER kezelés nem feltétlenül mozog együtt. A vevői készlet lényege, hogy a termékek a későbbi vevőhöz kerülnek leszállításra, ugyanakkor a termék értékesítésére csak később, a készletről történő lehívás pillanatában kerül sor. Mivel az EKÁER szám mindig a termékmozgáshoz kapcsolódik, a példákon keresztül látni fogjuk, hogy az áfa és az EKÁER megítélés nem teljesen ugyanazt az eredményt hozza.

Elhelyezés: Kényelmes ülőhelyekkel berendezett konferenciateremben.
Ellátás: Kávé, tea, reggeli sütemények, szendvicsek.
Jelentkezési feltételek: A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjat, a SBERBANK: 14100237-10421849-01000004 számlaszámra számlánk alapján szíveskedjen utalni. A részvételi díj tartalmazza a reggeli büfé, az üdítő, kávé költségeit. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a részvételi költséget megbontjuk felnőttoktatásra és az étel-ital fogyasztásra, mint közvetített szolgáltatásra. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét adminisztrációs díjként számlázzuk. Amennyiben a részvétel nem kerül írásban lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk! Résztvevőinknek a rendezvény témájában oktatási segédanyagot és jegyzetet adunk.
Az legkedvezményesebb online jelentkezés feltétele, hogy a jelentkező hozzájárul, hogy adatait megadva feliratkozik a System Media hírlevelére és elfogadja a System Media Kft. adatkezelési szabályzatát. Az adatkezelési szabályzatról itt olvashat bővebben: >>>
FMK nyilvántartási számunk: 00126-2010
Intézmény akkreditációs lajstromszámunk: AL-2536.