Változik a fogyasztóvédelmi törvény! – Változások, elmélet, tapasztalatok – Fogyasztóvédelmi Képzés


Helyszín
Hunguest Hotel Millennium *** Superior (1089 Budapest, Üllői út 94-98.)


Kategóriák


A KÉPZÉS IDŐPONTJA:
2015. augusztus 26. (szerda), 9-16-ig, regisztráció 9-tól!

A KÉPZÉS DÍJA:
Részvételi díj: 24 900 Ft + Áfa / fő
Svédasztalos büféebéd külön igényelhető: 2 800 Ft + Áfa /fő áron!

IGÉNYBE VEHETŐ KEDVEZMÉNYEK:

  • Amennyiben 2015. augusztus 1-ig regisztrál,
    40% KEDVEZMÉNNYEL 14 940 Ft + Áfa / fő áron  jelentkezhet rendezvényünkre!
  • Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő, CP Contact Kft.
Siklósi Máté

Siklósi Máté

Siklósi Máté azon kevés szakemberek egyike, aki az általános fogyasztóvédelem mellett hatósági és üzleti szinten is foglalkozik pénzügyi, távközlési, közszolgáltatási és utazási terület fogyasztóvédelmi aspektusaival. 3 évet dolgozott az NFH, majd közel 1-1 évet a PSZÁF fogyasztóvédelmi vezetőjeként, utasjogi biztosként. Cégét, a kifejezetten fogyasztóvédelmi tanácsadással foglalkozó CP Contact Kft-t 2007-ben alapította. Ügyfelei között számos nagyobb és kisebb cég említhető, a teljesség igénye nélkül: WestEnd bevásárlóközpont, Müller Drogéria, Bauhaus, Deichmann, DM, stb.

A képzésen részt vevő személy képes lesz helyesen és önállóan reklamációt kezelni, panaszt kezelni, észrevenni a fogyasztóvédelmi szempontból kritikus pontokat.

A fogyasztóvédelmi képzés után minden résztvevőnek lehetőséget biztosítunk, hogy igény esetén vizsgát tegyen. A vizsga díjmentes, sikeres teljesítése esetén a képző cég a képzés elvégzéséről tanúsítványt ad ki.

*******************************

Az Országgyűlés elfogadta a fogyasztóvédelmi törvény módosítását, amellyel kötelezővé tették a vállalkozások képviselőinek személyes megjelenését a fogyasztói jogvitákat kezelő békéltető testület eljárásaiban. A fogyasztóvédelmi törvény módosítása a panaszosokkal való aktív kommunikációra kötelezi a cégeket, mivel előírja, hogy a vállalkozás a fogyasztó által benyújtott panaszra köteles írásbeli választ küldeni, amelyben felhívja a figyelmet a békéltető testületek, mint vitarendező fórumok igénybevételének a lehetőségére is.

Ez az alternatív vitarendezési fórum jelentősen egyszerűsíti a fogyasztók érdekérvényesítését, amellyel az eljárási idő rövidül le. Ez az éveken át tartó bírósági eljárásokhoz képest nagy változást jelent

A törvényjavaslat előírja azt is, hogy az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő, határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

A fogyasztóvédelmi alapképzés során szakértő előadónk, Siklósi Máté ismerteti a fogyasztóvédelmi jogszabályokat, a változásokat, és esettanulmányokon keresztül segíti azok megértését, helyes alkalmazását.

A képzést elsősorban a kereskedelemben dolgozók számára ajánljuk. Kifejezetten alkalmas kisebb és nagy cégek munkatársainak fogyasztóvédelmi alapképzéseként.

A fogyasztóvédelmi alapképzés a fogyasztóvédelmi referens képzés előszobája. Lényege, hogy részletesen megismeri a résztvevő a fogyasztóvédelmi hatóság elvárásait, megtanulja kezelni a fogyasztóvédelmi szempontból kockázatos pontokat.

A képzést elsősorban ajánljuk:

  • Olyan cégek dolgozói számára, ahol nincs fogyasztóvédelmi referens, de szeretnének magas színvonalon tájékozottak lenni,
  • Ahol van fogyasztóvédelmi referens, de a többi dolgozó számára is elvárt a fogyasztóvédelmi képzés
  • Multinacionális cégek esetén minden üzletegység vezetője, dolgozója számára
  • Kisebb cégek üzletvezetői, munkatársai számára
  • Kereskedelem és szolgáltatói szektor dolgozói számára (kivéve pénzügyi szolgáltatók)
  • A tudásukat frissíteni vágyó fogyasztóvédelmi referenseknek.

A fogyasztóvédelmi képzés után minden résztvevőnek lehetőséget biztosítunk, hogy igény esetén vizsgát tegyen. A vizsga díjmentes, sikeres teljesítése esetén a képző cég a képzés elvégzéséről tanúsítványt ad ki.

TÉMAKÖRÖK: Általános bevezetés, a fogyasztóvédelmi szabályok háttere, azok indoka – Miben változtak a fogyasztóvédelmi szabályok 2015-ben? – A fogyasztóvédelmi hatóság eljárási szabályai – hogyan ellenőriznek, mit néznek, miért bírságolnak? – Szavatosság, jótállás – miért ne hívjuk garanciának, mi mit jelent? – Szavatosság, jótállás: mikor utasítható el a reklamáció, mikor nem? – Új fogalmak: termékszavatosság és kellékszavatosság – Helyes jegyzőkönyv felvétele hibás termék visszavételénél – Helyes tartalmú jótállási jegy készítése, kitöltése –  Panaszkezelés: miért biztonságosabb az írásbeli panasz, mint a szóbeli? –  Panaszkezelés: miért lesz szinte minden bírság és vizsgálat panaszból? –  Hogyan kezeljük eredményesen a fogyasztói panaszokat? – Hogyan lesz milliós bírság a reklámból – tisztességtelen hirdetések – Árfeltüntetési megoldások helyesen – akciók, kedvezmények, kuponok, egységár. – KONZULTÁCIÓ

A változások tömören:

Változás történik abban, hogy minden cégnek (még vita előtt, jól láthatóan) előre írásban kell tájékoztatnia ügyfeleit azok lakóhelye szerint (!) illetékes békéltető testület elérhetőségeiről. Ez a gyakorlatban azt jelenti (mivel előre nem tudható, hogy az ügyfélnek mi a lakó, vagy tartózkodási helye), hogy minden webáruházban vagy üzletben ki kell helyezni egy tájékoztató táblát a 20 békéltető testület nevéről, címéről, telefonszámáról és e-mail címéről. Külön érdekesség, hogy a www.bekeltetes.hu oldal adatai alapján ma 4 testület e-mail címe sincsen megadva.

A fentihez hasonlóan minden egyes panasz (írásbeli, szóbeli) elutasításakor tájékoztatni kell a panaszost a lakóhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségeiről. Itt a változás abban van, hogy eddig nem volt elvárás a lakóhelye szerint illetékes testület pontos elérhetőségeinek a felsorolása. Változás még, hogy tájékoztatni kell a panaszost arról is, hogy a vitarendezéshez a cég igénybe veszi-e a területi BT-t, ami kissé furcsa, vélhetően rosszul fogalmazott mondat, hiszen a javasolt jogszabályszöveg szerint kötelező választ adni, kötelező részt venni, itt csakis az előzetes alávetés lehet plusz információ, vagyis a szövegbe azt kellett volna írni, hogy „aláveti-e magát előzetesen”.

A 29. §. módosítása dönthet arról, hogy minden vállalkozás köteles legyen az eddig is kötelező válaszirat-küldés (8 napon belül) mellett személyesen megjelenni, vagy megegyezésre felhatalmazott képviselőt biztosítani a BT ülésére. Amennyiben ezeket a kötelezettségeket a vállalkozás nem tartja be, a BT értesíti a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot.

Szigorodnak az elvárások a BT-k felé, ugyanis elektronikusan is el kell küldeni külön kérésre az éves összefoglalót, illetve külön pontban határozták meg azt, hogy mely minimális tartalmi elvárásoknak kell megfelelnie egy éves BT jelentésnek.

Hasonlóan a BT-k minőségének javítására tett módosító javaslat lehet, hogy elvárás lesz számukra saját honlapot fenntartani informatív, előírt tartalommal.

A korábbi 3-as pontban rögzített elvárás szankciója minden esetben bírság, még a Kkv törvényben is külön módosítást eszközölnek annak érdekében, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság ne tekinthessen el az együtt nem működő vállalkozás megbírságolásától.

A jogszabály az elfogadás után, a kihirdetését követő 60. nappal lép hatályba. Ez azt jelenti, hogy vélhetően szeptembertől kell eleget tenni az abban foglalt elvárásoknak.

*******************************

A képzésen részt vevő személy képes lesz helyesen és önállóan reklamációt kezelni, panaszt kezelni, észrevenni a fogyasztóvédelmi szempontból kritikus pontokat.

A képzés után igény esetén a résztvevő vizsgát tehet. A vizsgatesztet sikeresen kitöltők TANÚSÍTVÁNYT kapnak a képzés elvégzéséről.

Elhelyezés: Kényelmes ülőhelyekkel berendezett konferenciateremben.
Ellátás: Kávé, tea, reggeli sütemények. Ebéd igényelhető: 2 800 Ft + Áfa /fő áron!

Jelentkezési feltételek: A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjat, a SBERBANK: 14100237-10421849-01000004 számlaszámra számlánk alapján szíveskedjen utalni. A részvételi díj tartalmazza a reggeli büfé, az üdítő, kávé költségeit. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a részvételi költséget megbontjuk felnőttoktatásra és az étel-ital fogyasztásra, mint közvetített szolgáltatásra. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét adminisztrációs díjként számlázzuk. Amennyiben a részvétel nem kerül írásban lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk! Résztvevőinknek a rendezvény témájában oktatási segédanyagot és jegyzetet adunk.
Az legkedvezményesebb online jelentkezés feltétele, hogy a jelentkező hozzájárul, hogy adatait megadva feliratkozik a System Media hírlevelére és elfogadja a System Media Kft. adatkezelési szabályzatát. Az adatkezelési szabályzatról itt olvashat bővebben: >>>
FMK nyilvántartási számunk: 00126-2010
Intézmény akkreditációs lajstromszámunk: AL-2536.