EKÁER a gyakorlatban – Felkészülés az EKAER adóellenőrzésre
Helyszín
Hunguest Hotel Millennium *** Superior (1089 Budapest, Üllői út 94-98.)
Kategóriák
TÉMAKÖRÖK
- Mely ügyletek során kell EKÁER számot igényelni.
- Különösen háromszög-és láncügyletek, bérmunka, belföldi láncügyletek, saját áru mozgatása, mit jelent az első belföldi áfa köteles termékértékesítés, szolgáltatás esetén mi a helyzet, címzett, feladó fogalma, milyen járművekre vonatkozik.
- Fuvarozó / szállítmányozó vállalatok számára szolgáltatandó adatok megnevezése, illetve a megrendelőtől és beszállítótól szükséges adatok, hogyan szerezhetjük be ezeket, felelősségi körök, hogyan egyeztessünk a fuvarozóval EKAER szempontból.
- Milyen adatokat kell bejelenteni, melyeket nem szükséges, online felület bejelentési kérdések.
- Mentességek az EKÁER szám igénylése alól, kockázatok, hogyan kell szerepelnie ennek az okmányokon?
- Kockázatos termékek és kockázatos élelmiszerek speciális szabályai az EKÁER rendszerben és az egyéb jogszabályokban, veszélyes, de nem kockázatos termékek.
- Jogkövetkezmények kivédése felelősségi körök meghatározásával, belső szabályzatok és a könyvelés, beszerzés, értékesítés, logisztika összehangolása az EKÁER rendszerrel.
- Megrendelési adatok szükséges kiegészítése – együttműködés a felek között, szállítmányozási szerződések egyeztetése, megrendelések dokumentálása, értékesítések EKAER kezelése.
- Módosítások elvégzése az EKÁER rendszerben – mit és mikor tehetünk meg? Törölni mikor lehet?
- EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei.
- Áfa ügylettípusok szerinti EKÁER szám igénylésének ismertetése, paritások ismertetése.
- Gyűjtőfuvar és terítőfuvar kérdései –mikor melyik, mik a veszélyek?
- Harmadik országbeli termékek behozatalának, kivitelének kérdése – van mikor kell EKAER vámoltatástól függően.
- Az EKÁER rendszer és más adónemek összefüggései (környezetvédelmi termékdíj, áfa, kockázatos és megbízható adózók stb.)
- Túlpakolt gépjárművek kérdései, személygépjárművek, útdíjköteles gépjárművek kérdései, rendszám adatok, súlyeltérések, raklap/göngyöleg kérdései, konténer kérdései, többször fordulás kérdései, EKAER szám hiány – mit tehetünk?
- Háromszög-és láncügyletek, bérmunka tapasztalatok, csoportos adóalanyiság kérdése, nem bejelenthető termékek, saját áru fuvarozása, hogyan ismerjük fel, melyek a kockázatok EKAER szempontból?
- Adóellenőrzések ismertetése (út közbeni, telephely és utólagos ellenőrzések közötti különbség), jegyzőkönyvek ismertetése, gyakorlati bírságtételek bemutatása, jegyzőkönyvek észre vételezése, ellenőrzés és a képviselet kérdései.
- EKAER adóellenőrzés – jogszabályi háttér, hogyan érvényesítsük a jogainkat, mit tehetünk?
- Megoldatlan helyzetek megoldási alternatíváinak bemutatása, buktatók, kockázatok, javítás az EKAER rendszerben.
- Dokumentumok összekészítése az adóellenőrzésre, mikor, mit kérhet az adóellenőr (CMR, számla, szállítólevél, szerződés, nyilatkozatok összefésülése?
- Szállítmányozók nyilatkozatainak – tanúvallomásainak kihatása az adózók EKAER ellenőrzésének helyzetére.
- Logisztika, beszerzés, értékesítés, raktározás és a pénzügy együttműködése az EKAER rendszerben hogyan valósítható meg, ki menjen az adóellenőrzésre?
- Hogyan kérjük be az adatokat az EKAER rendszerhez? Mivel igazolhatóak az egyes adatok?
ELŐADÓNK
- Kneitner Lea okleveles közgazdász, mérlegképes könyvelő, okleveles Nemzetközi és Igazságügyi Adószakértő (TILEA Tanácsadó Kft.)
KÉPZÉS IDŐPONTJA
- 2019. február 21. (csütörtök), 10-15-ig, regisztráció 9:30-tól!
RÉSZVÉTELI DÍJ
- Részvételi díj: 29 900 Ft + Áfa / fő. – Ebéd igényelhető: 3 200 Ft + Áfa /fő
- Amennyiben 2019. február 15-ig regisztrál,
30% KEDVEZMÉNNYEL 20 930 Ft + Áfa / fő áron
jelentkezhet rendezvényünkre!
Amennyiben 2019. február 19-ig egy cégtől ketten vagy kettőnél többen regisztrálnak,
19 435 FT + ÁFA / FŐ ÁRON
jelentkezhetnek rendezvényünkre!
KÉPZÉS IDŐPONTJA
Elhelyezés: Kényelmes ülőhelyekkel berendezett konferenciateremben.
Ellátás: Kávé, tea, reggeli sütemények.
Jelentkezési feltételek: A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a részvételi költséget megbontjuk felnőttoktatásra és az étel-ital fogyasztásra, mint közvetített szolgáltatásra. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét adminisztrációs díjként számlázzuk. Amennyiben a részvétel nem kerül írásban lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk! Résztvevőinknek a rendezvény témájában oktatási segédanyagot és jegyzetet adunk.
Az online jelentkezés feltétele, hogy a jelentkező elfogadja a System Media Kft. adatkezelési szabályzatát. Az adatkezelési szabályzatról itt olvashat bővebben: >>>