EKÁER a gyakorlatban – Felkészülés az EKAER adóellenőrzésre


Helyszín
Hunguest Hotel Millennium *** Superior (1089 Budapest, Üllői út 94-98.)


Kategóriák


Az EKÁER rendszer használatával kapcsolatos tippeket, tapasztalatokat, a mindennapi használatban bevált megoldásokat osztja meg előadónk a szakmai nap folyamán.

Ajánljuk a gyakorlati képzést mindazok figyelmébe, akik még csak most kezdik használni a rendszert, és azoknak is, akik már használják, de szeretnék ismereteiket kibővíteni szakértő előadónk tanácsai, ötletei, példái alapján.

Az EKAER gyakorlati előadás célja, hogy a vállalati folyamatokat EKAER szempontból tudják a résztvevők megvizsgálni, besorolni és elvégezni a szükséges bejelentéseket (módosítani, törölni), továbbá tisztában legyenek az EKAER bejelentés tartalmával, illetve adóellenőrzési szempontjaival, lépéseivel, buktatóival.

Az előadás keretében lehetőség nyílik egyedi problémák, kérdések interaktív megfogalmazására, az előadóval való konzultációra is.

A KÉPZÉS IDŐPONTJA:

  • 2018. november 8. (csütörtök), 10-15-ig, regisztráció 9:30-tól!

A KÉPZÉS DÍJA:

  • Részvételi díj: 29 900 Ft + Áfa / fő. – Ebéd igényelhető: 3 200 Ft + Áfa /fő

ELŐADÓNK >>

KNEITNER LEA
igazságügyi okleveles adószakértő,
Tilea Tanácsadó Kft.

Amennyiben 2018. november 6-ig egy cégtől kettő vagy kettőnél több fő regisztrál,
40% KEDVEZMÉNNYEL 17 940 Ft + Áfa / fő áron
jelentkezhetnek rendezvényünkre!

  • Amennyiben 2018. október 20-ig regisztrál,
    30% KEDVEZMÉNNYEL 20 930 Ft + Áfa / fő áron,
  • amennyiben 2018. november 1-ig regisztrál,
    10% KEDVEZMÉNNYEL 26 910 Ft + Áfa / fő áron,
    jelentkezhet rendezvényünkre!

KÉPZÉSAJÁNLÓ

CÉGKAPUS SZOLGÁLTATÁSOK HASZNÁLATA
E-ügyintézés adóügyekben NAV-al
<< TOVÁBBI INFORMÁCIÓ >>
DM, HÍRLEVÉL SZABÁLYOSAN - AZ ÚJ GDPR ALAPJÁN
Ügyféladatbázis, profilozás – Online képzés
<< TOVÁBBI INFORMÁCIÓ >>
  • Mely ügyletek során kell EKÁER számot igényelni
  • különösen háromszög-és láncügyletek, bérmunka, belföldi láncügyletek, saját áru mozgatása, mit jelent az első belföldi áfa köteles termékértékesítés, szolgáltatás esetén mi a helyzet, címzett, feladó fogalma, milyen járművekre vonatkozik
  • Fuvarozó / szállítmányozó vállalatok számára szolgáltatandó adatok megnevezése, illetve a megrendelőtől és beszállítótól szükséges adatok, hogyan szerezhetjük be ezeket, felelősségi körök, hogyan egyeztessünk a fuvarozóval EKAER szempontból
  • Milyen adatokat kell bejelenteni, melyeket nem szükséges, online felület bejelentési kérdések
  • Mentességek az EKÁER szám igénylése alól, kockázatok
  • Kockázatos termékek és kockázatos élelmiszerek speciális szabályai az EKÁER rendszerben és az egyéb jogszabályokban
  • Jogkövetkezmények kivédése felelősségi körök meghatározásával, belső szabályzatok és a könyvelés, beszerzés, értékesítés, logisztika összehangolása az EKÁER rendszerrel
  • Megrendelési adatok szükséges kiegészítése – együttműködés a felek között, szállítmányozási szerződések egyeztetése, megrendelések dokumentálása, értékesítések EKAER kezelése
  • Módosítások elvégzése az EKÁER rendszerben – mit és mikor tehetünk meg? Törölni mikor lehet?
  • EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei
  • Áfa ügylettípusok szerinti EKÁER szám igénylésének ismertetése, paritások ismertetése
  • Gyűjtőfuvar és terítőfuvar kérdései –mikor melyik, mik a veszélyek?
  • Harmadik országbeli termékek behozatalának, kivitelének kérdése – van mikor kell EKAER vámoltatástól függően
  • Az EKÁER rendszer és más adónemek összefüggései (környezetvédelmi termékdíj, áfa, kockázatos és megbízható adózók stb.)
  • Túlpakolt gépjárművek kérdései, útdíjköteles gépjárművek kérdései, rendszám adatok, súlyeltérések, raklap/göngyöleg kérdései, konténer kérdései, többször fordulás kérdései, EKAER szám hiány – mit tehetünk?
  • Háromszög-és láncügyletek, bérmunka tapasztalatok, csoportos adóalanyiság kérdése, nem bejelenthető termékek, saját áru fuvarozása, hogyan ismerjük fel, melyek a kockázatok EKAER szempontból?
  • Adóellenőrzések ismertetése (út közbeni, telephely és utólagos ellenőrzések közötti különbség), jegyzőkönyvek ismertetése, gyakorlati bírságtételek bemutatása, jegyzőkönyvek észre vételezése, ellenőrzés és a képviselet kérdései
  • EKAER adóellenőrzés – jogszabályi háttér, hogyan érvényesítsük a jogainkat, mit tehetünk?
  • Megoldatlan helyzetek megoldási alternatíváinak bemutatása, buktatók, kockázatok, javítás az EKAER rendszerben
  • Dokumentumok összekészítése az adóellenőrzésre, mikor, mit kérhet az adóellenőr (CMR, számla, szállítólevél, szerződés, nyilatkozatok összefésülése?
  • Szállítmányozók nyilatkozatainak – tanúvallomásainak kihatása az adózók EKAER ellenőrzésének helyzetére
  • Logisztika, beszerzés, értékesítés, raktározás és a pénzügy együttműködése az EKAER rendszerben hogyan valósítható meg, ki menjen az adóellenőrzésre?
  • Konzultációs lehetőség

Elhelyezés: Kényelmes ülőhelyekkel berendezett konferenciateremben.
Ellátás: Kávé, tea, reggeli sütemények. Ebéd külön igényelhető: 3 200 Ft + áfa /fő áron!
Jelentkezési feltételek: A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjat, a SBERBANK: 14100237-10421849-01000004 számlaszámra számlánk alapján szíveskedjen utalni. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a részvételi költséget megbontjuk felnőttoktatásra és az étel-ital fogyasztásra, mint közvetített szolgáltatásra. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét adminisztrációs díjként számlázzuk. Amennyiben a részvétel nem kerül írásban lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk! Résztvevőinknek a rendezvény témájában oktatási segédanyagot és jegyzetet adunk.
Az online jelentkezés feltétele, hogy a jelentkező elfogadja a System Media Kft. adatkezelési szabályzatát. Az adatkezelési szabályzatról itt olvashat bővebben: >>>