A papír alapú és az elektronikus iratkezelés – Hogyan döntsünk erről?
Online képzés
A Covid alatti lezárások tapasztalatai nyomán a már korábban is meglévő technikai megoldások szélesebb körben terjedtek el az elektronikus iratkezelés terén. Ma már rugalmasabbak a lehetőségeink az iratkezelés komplex kialakítására. Felértékelődnek a hiteles és a nem hiteles elektronikus másolatkésztési elvárások. E közben az iratkezelés szabályozása és a dokumentumbiztonsággal kapcsolatos elvárások nem változtak meg. Hogyan lehetséges egyszerre alkalmazkodni a technikai feltételek megváltozásához és a vonatkozó szabályozási és adatbiztonsági környezethez?
Jogi, adatvédelmi képzéseinket a Magyar Jogászegylet Fővárosi Szervezete és a Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó
és a Gál Ferenc Egyetem szakmai támogatásával szervezzük!
TÉMAKÖRÖK
1. modul (109 perc) – Dr. Csóti Csaba
Témakörök: 1. Papír alapú iratkezelés folyamat – elektronikus kitekintéssel – Az iratkezelés története – Miért van szükség iratkezelésre? – Az iratok „útja” – A folyamatok megszervezése – 2. Az iratkezelés folyamatának szabályozási kötelezettsége – Egyedi iratkezelési szabályzat és irattári terv – A nem közfeladatot ellátó szervezetek – A szabályozás gyakorlati célja – 3. A közfeladat ellátó szervezetek iratkezelési rendszere és az abból hasznosítható általános tapasztalatok – Közfeladat ellátás és iratkezelés – Közfeladatkataszter, nemzeti vagyon – Sorszám, főszám-alszám, tételszám. Kinek kötelező és kinek nem? – Az iratkezelés iktatási folyamata – minta
2. modul (202 perc) – Dr. Csóti Csaba
Témakörök: 4. Az iratok őrzése – Az iratkezelés iktatási folyamata – minta – Egyedi iratkezelési szabályzat és irattári terv – Ami mindenki számára fontos – A strukturált papír alapú iratőrzés irattári terv alapján – Tárolóeszközök használata, ahogy szeretnénk – Tárolóeszközök használata, ahogy nem szeretnénk – Az iratőrzés és az irattár legfontosabb elemei – Az elektronikus iratok és a hiteles elektronikus másolatok őrzésének mintája a papír alapú irattár – Amiről minden irattáros álmodik – Mit tegyünk az iratokkal és az irattárral, ha digitalizáljuk az iratokkal? – A közfeladat ellátás jellegéből adódó selejtezési korlátozás hiteles digitális másolat esetén – 5. Mikor és mit dobhatunk ki? (Az iratselejtezés.) – Selejtezési szabályok – 1. Hogyan mérjük fel az őrzési időket? – 6. A digitalizálás mérésének indikátorai – Mikor szkenneljünk és mikor nem? – 7. Kitekintés az adatkezelésre – iratkezelési szempontból – Néhány problémakör az adatvédelem területéről – iratkezelési szempontból – Adatkezelés és iratkezelés összefüggése – 8. Kitekintés a közfeladatot ellátó szervezeteke elektronikus iratainak levéltári átadására – E-iratok levéltári átadása közfeladatot ellátó szervezetek esetéb
3. modul (48 perc) – Dr. Lovas Lilla
Témakörök: Elektronikus iratkezelés alapja – Bizalmi szolgáltatások – Miért kell elektronikus aláírás? – Miért kell a PKI technológia? – Elektronikus aláírás / bélyegző típusai, joghatása – PKI – elektronikus bizonylatok megőrzése – Új Ptk. Tanácsadó Testület véleménye – Ptk. – elektronikus írásbeliség – Miért fontos az írásbeliség? – Joghatással nem bíró „digitális aláírások” – Időbélyegző – mit igazol? – Aláírás időbélyegzővel – Archiválás: elektronikusan aláírt iratok megőrzése – Hiteles elektronikus másolatok – Mi kell a hiteles másolatkészítéshez? – Manuális vs. automatikus másolat – Konverzió folyamata (manuális) – Konverzió folyamata (automatikus) – Scan&Sign – Automatikus másolatkészítés
ELŐADÓNK
- Csóti Csaba iratkezelési szakértő, főlevéltáros, történész
- Dr. Lovas Lilla vezető jogtanácsos, Microsec Zrt.
A KÉPZÉS ELVÉGZÉSÉNEK HATÁRIDEJE
- 2025. december 28-ig korlátlan hozzáféréssel
RÉSZVÉTELI DÍJ
- 23 900 Ft + 27% Áfa / fő
JELENTKEZÉSI FELTÉTELEK AZ ÉLŐ KÖZVETÍTÉSRE
- A rendezvényközvetítés (webinárium) valósidőben MICROSOFT TEAMS alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes).
- A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert a képzés a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak.
- A képzés bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás.
- A rendezvény előtt 1 nappal a hallgatóknak kiküldjük az MS Teams megnyitásához szükséges linket. A webináriumba a rendezvény megkezdése előtt 30 perccel tud csatlakozni.
- Az MS TEAMS használatát itt találja: >>>
Hálózati követelmény: Minimálisan 5 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
FIZETÉSI / LEMONDÁSI FELTÉTELEK
A képzésre való jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A regisztráció után a megadott e-mail címre visszaigazolást küldünk, a képzés előtt 8 nappal SZÁMLÁT küldünk. Kérjük a számlát a fizetési határidőig, legkésőbb a képzés napjáig kiegyenlíteni szíveskedjenek. A részvételi díjat az OTP: 11714051-21458037-00000000 számlaszámra, számlánk alapján szíveskedjen utalni.
Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 9. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét adminisztrációs díjként számlázzuk. Amennyiben a részvétel nem kerül írásban lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk!
Az online jelentkezés feltétele, hogy a jelentkező elfogadja a System Media Kft. adatkezelési szabályzatát. Az adatkezelési szabályzatról itt olvashat bővebben: >>>
A System Media Kft. a Magyar Ügyvédi Kamara Oktatási Bizottságánál akkreditált képzési hely.
Akkreditációs száma: AK001001/2020