KREDITPONTOS ÜGYVÉD TOVÁBBKÉPZÉSEK | KÖNYVELŐ, ADÓSZAKÉRTŐ, AT TOVÁBBKÉPZÉSEK | ADÓZÓNA TOVÁBBKÉPZÉS | ÁKSZ TOVÁBBKÉPZÉSEK

A papír alapú és az elektronikus iratkezelés – Hogyan döntsünk erről?
Online képzés

A Covid alatti lezárások tapasztalatai nyomán a már korábban is meglévő technikai megoldások szélesebb körben terjedtek el az elektronikus iratkezelés terén. Ma már rugalmasabbak a lehetőségeink az iratkezelés komplex kialakítására. Felértékelődnek a hiteles és a nem hiteles elektronikus másolatkésztési elvárások. E közben az iratkezelés szabályozása és a dokumentumbiztonsággal kapcsolatos elvárások nem változtak meg. Hogyan lehetséges egyszerre alkalmazkodni a technikai feltételek megváltozásához és a vonatkozó szabályozási és adatbiztonsági környezethez?

Jogi, adatvédelmi képzéseinket a Magyar Jogászegylet Fővárosi Szervezete és a Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó
és a Gál Ferenc Egyetem szakmai támogatásával szervezzük!

TÉMAKÖRÖK

1. modul (109 perc) – Dr. Csóti Csaba
Témakörök: 1. Papír alapú iratkezelés folyamat – elektronikus kitekintéssel – Az iratkezelés története – Miért van szükség iratkezelésre? – Az iratok „útja” – A folyamatok megszervezése – 2. Az iratkezelés folyamatának szabályozási kötelezettsége – Egyedi iratkezelési szabályzat és irattári terv – A nem közfeladatot ellátó szervezetek – A szabályozás gyakorlati célja – 3. A közfeladat ellátó szervezetek iratkezelési rendszere és az abból hasznosítható általános tapasztalatok – Közfeladat ellátás és iratkezelés – Közfeladatkataszter, nemzeti vagyon – Sorszám, főszám-alszám, tételszám. Kinek kötelező és kinek nem? – Az iratkezelés iktatási folyamata – minta
2. modul (202 perc) – Dr. Csóti Csaba
Témakörök: 4. Az iratok őrzése – Az iratkezelés iktatási folyamata – minta – Egyedi iratkezelési szabályzat és irattári terv – Ami mindenki számára fontos – A strukturált papír alapú iratőrzés irattári terv alapján – Tárolóeszközök használata, ahogy szeretnénk – Tárolóeszközök használata, ahogy nem szeretnénk – Az iratőrzés és az irattár legfontosabb elemei – Az elektronikus iratok és a hiteles elektronikus másolatok őrzésének mintája a papír alapú irattár – Amiről minden irattáros álmodik – Mit tegyünk az iratokkal és az irattárral, ha digitalizáljuk az iratokkal? – A közfeladat ellátás jellegéből adódó  selejtezési korlátozás hiteles digitális másolat esetén – 5. Mikor és mit dobhatunk ki?  (Az iratselejtezés.) – Selejtezési szabályok – 1. Hogyan mérjük fel az őrzési időket? – 6. A digitalizálás mérésének indikátorai – Mikor szkenneljünk és mikor nem? – 7. Kitekintés az adatkezelésre – iratkezelési szempontból – Néhány problémakör az adatvédelem területéről – iratkezelési szempontból – Adatkezelés és iratkezelés összefüggése – 8. Kitekintés a közfeladatot ellátó szervezeteke elektronikus iratainak levéltári átadására – E-iratok levéltári átadása közfeladatot ellátó szervezetek esetéb
3. modul (48 perc) – Dr. Lovas Lilla
Témakörök:
Elektronikus iratkezelés alapja – Bizalmi szolgáltatások – Miért kell elektronikus aláírás? – Miért kell a PKI technológia? – Elektronikus aláírás / bélyegző típusai, joghatása – PKI – elektronikus bizonylatok megőrzése – Új Ptk. Tanácsadó Testület véleménye – Ptk. – elektronikus írásbeliség – Miért fontos az írásbeliség? – Joghatással nem bíró „digitális aláírások” – Időbélyegző – mit igazol? – Aláírás időbélyegzővel – Archiválás: elektronikusan aláírt iratok megőrzése – Hiteles elektronikus másolatok – Mi kell a hiteles másolatkészítéshez? – Manuális vs. automatikus másolat – Konverzió folyamata (manuális) – Konverzió folyamata (automatikus) – Scan&Sign – Automatikus másolatkészítés

ELŐADÓNK

  • Csóti Csaba iratkezelési szakértő, főlevéltáros, történész
  • Dr. Lovas Lilla vezető jogtanácsos, Microsec Zrt.

A KÉPZÉS ELVÉGZÉSÉNEK HATÁRIDEJE

  • 2025. december 28-ig korlátlan hozzáféréssel

RÉSZVÉTELI DÍJ

  • 23 900 Ft + 27% Áfa / fő

JELENTKEZÉSI FELTÉTELEK AZ ÉLŐ KÖZVETÍTÉSRE

  • A rendezvényközvetítés (webinárium) valósidőben MICROSOFT TEAMS alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes).
  • A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert a képzés a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak.
  • A képzés bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás.
  • A rendezvény előtt 1 nappal a hallgatóknak kiküldjük az MS Teams megnyitásához szükséges linket. A webináriumba a rendezvény megkezdése előtt 30 perccel tud csatlakozni.
  • Az MS TEAMS használatát itt találja: >>>

Hálózati követelmény: Minimálisan 5 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

FIZETÉSI / LEMONDÁSI FELTÉTELEK

A képzésre való jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A regisztráció után a megadott e-mail címre visszaigazolást küldünk, a képzés előtt 8 nappal SZÁMLÁT küldünk. Kérjük a számlát a fizetési határidőig, legkésőbb a képzés napjáig kiegyenlíteni szíveskedjenek. A részvételi díjat az OTP: 11714051-21458037-00000000 számlaszámra, számlánk alapján szíveskedjen utalni.
Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 9. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét adminisztrációs díjként számlázzuk. Amennyiben a részvétel nem kerül írásban lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk!
Az online jelentkezés feltétele, hogy a jelentkező elfogadja a System Media Kft. adatkezelési szabályzatát. Az adatkezelési szabályzatról itt olvashat bővebben: >>>

A System Media Kft. a Magyar Ügyvédi Kamara Oktatási Bizottságánál akkreditált képzési hely.
Akkreditációs száma: AK001001/2020

Megosztás
iratkezelési szakértő, főlevéltáros
1997 óta dolgozik levéltári területen. 2005 óta a fizikai iratrendezés, 2006 óta pedig az elektronikus iratrendezés területén végez szakértői munkákat. Az elmúlt évtizedben számos közepes és nagyvállalat, bank, államigazgatási szervezet és önkormányzat iratkezelési szervezetének kialakításában, iratkezelő szoftvereik bevezetésében, illetve digitalizálási munkák háttérelemzésében vett részt.