Az iratkezelés, selejtezés szabályai, e-iratok nyilvántartása és kezelése, digitális irattranszformáció
(E-learning)
Képzésünkön az államigazgatási szerveknek is és a vállalkozásoknak is a hatályos jogszabályi rendelkezések alapulvételével nyújtunk segítséget irataik kezelésére, megőrzésére, selejtezésére a GDPR szabályok betartásával.
Jogi, adatvédelmi képzéseinket a Magyar Jogászegylet Fővárosi Szervezete és a Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó
és a Gál Ferenc Egyetem szakmai támogatásával szervezzük!
TÉMAKÖRÖK
- modul (119 perc)
1. Az irataink nyilvántartásba vétele – és útjuk a nyilvántartásba vétel után – Az iratkezelés története – miért van szükség iratkezelésre? – Az iratok „útja” – A folyamatok megszervezése – Az iratkezelés folyamata – minta – Sorszám, főszám-alszám, tételszám. Kinek kötelező és kinek nem? – A strukturált iratőrzés irattári terv alapján – 2. Szabályozzuk a folyamatot – Egyedi iratkezelési szabályzat és irattári terv – A nem közfeladatot ellátó szervezetek esete – A szabályozás gyakorlati célja – 3. Néhány szó a közfeladat ellátásról és a belőle fakadó iratkezelési követelményekről – Közfeladat ellátás és iratkezelés – Közfeladatkataszter, nemzeti vagyon – 4. Az iratok őrzése – Ami mindenki számára fontos – Tárolóeszközök használata, ahogy szeretnénk – Tárolóeszközök használata, ahogy nem szeretnénk - modul (101 perc)
Az iratőrzés és az irattár legfontosabb elemei – A strukturált iratőrzés irattári terv alapján – Az elektronikus iratok és a hiteles elektronikus másolatok őrzésének mintája a papír alapú irattár – Amiről minden irattáros álmodik – Mit tegyünk az iratokkal és az irattárral, ha digitalizáljuk az iratokkal? – Az iratok „útja” – A közfeladat ellátás jellegéből adódó selejtezési korlátozás hiteles digitális másolat esetén – 5. Mikor és mit dobhatunk ki? (Az iratselejtezés) – Selejtezési szabályok – 1. Hogyan mérjük fel az őrzési időket? – 6. Kitekintés az adatkezelésre – iratkezelési szempontból. – Néhány problémakör az adatvédelem területéről – iratkezelési szempontból – Az iratkezelés folyamata – minta – Adatkezelés és iratkezelés összefüggése – Beszéljük meg, hogy mit hogyan csináljuk!
ELŐADÓNK
- Csóti Csaba iratkezelési szakértő, főlevéltáros, történész
RÉSZVÉTELI DÍJ
- 23 900 Ft + 27% Áfa / fő
A KÉPZÉS ELVÉGZÉSÉNEK HATÁRIDEJE
- A képzés 2025. december 28. 23:59 percig elérhető!
JELENTKEZÉSI / FIZETÉSI FELTÉTELEK
KÁRTYÁS FIZETÉS:
A kártyás fizetés után azonnal e-mailben elküldjük a képzés elkezdéséhez szükséges belépési kódokat, ill. a számlát. A képzést azonnal elkezdheti!
ÁTUTALÁSOS FIZETÉS:
A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A regisztráció után a megadott e-mail címre visszaigazoló e-mailt küldünk. A visszaigazoló e-mailhez csatolt DÍJBEKÉRŐT kérjük a fizetési határidőig kiegyenlíteni szíveskedjenek. A részvételi díjat az OTP: 11714051-21458037-00000000 számlaszámra, számlánk alapján szíveskedjen utalni. Oktatási segédanyagot biztosítunk .pdf formátumban. A befizetett díjbekérő után küldjük ki azokat a belépési kódokat, amivel az online képzést képzési portálunkon elkezdheti!
TECHNIKAI KÖVETELMÉNYEK:
Támogatott operációs rendszerek: Windows 7, Win 8, Win 10.
NEM támogatott operációs rendszerek: Windows 95, Windows XP, – Apple operációs rendszerek.
Támogatott böngészők: Internet Explorer (IE 11-től), Windows Edge (14-től), Firefox Mozilla vagy Google Chrome böngészőben kezdje el a képzést!
Opera böngésző NEM támogatott!
Egyéb követelmények: JavaScript engedélyezése. A böngészőben a felugró (pop-up) ablakok engedélyezése!
HÁLÓZATI KÖVETELMÉNYEK:
Minimálisan 1MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A tananyagok mobil eszközökön való megtekintése nem támogatott! A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
A System Media Kft. a Magyar Ügyvédi Kamara Oktatási Bizottságánál akkreditált képzési hely.
Akkreditációs száma: AK001001/2020