Az online kereskedelem új ÁFA-szabályai 2021. július 1-től – Online képzés
A 2021-es év egy jelentős fordulópontot jelent a határokon átnyúló elektronikus kereskedelem adózásában. Az e-kereskedelem áfa csomag egyértelműen az elmúlt évek egyik legnagyobb hatású változtatását jelenti, amelynek hatályba lépésére 2021. július 1-jén kerül sor.
Kiket érintenek ezek a szabályok? A gazdasági élet minden olyan szereplőjét, aki interneten keresztül kínál termékeket, szolgáltatásokat.
Tehát, például, ha az Ön vállalata:
- webáruházat működtet,
- platformként (online piactérként) működik, platformok vagy webáruházak számára nyújt szolgáltatásokat,
- EU-n belüli és/vagy EU-n kívüli társaságokkal tart fenn kereskedelmi kapcsolatot,
- EU-n belüli és/vagy EU-n kívüli vásárlók részére értékesít terméket, nyújt szolgáltatást.
2021-TŐL MEGVÁLTOZIK A TÁVÉRTÉKESÍTÉS ÁFASZABÁLYOZÁSA.
Az uniós rendelkezés alapján elfogadott, 2021. július elsejétől életbe lépő jogszabályváltozás alapvetően a magánszemélyek részére végzett, jellemzően internetes kereskedelem adózási környezetét helyezi új alapokra, részben az áfatörvény módosításával, részben pedig a most hatályba lépő uniós rendeletek alkalmazásával. Ezeknek egy része már 2019-től hatályos, ilyen például az egyablakos rendszer (MOSS) működése, mely most szélesebb körben lesz elérhető, a gyakorlatban pedig azt jelenti, hogy a bevallás alapján maga az adóhatóság továbbítja az adatokat és az áfát azoknak a tagországoknak, amelyeket az összeg megillet. Ezért érdemes átgondolniuk a kereskedőknek, hogy melyik országban regisztrálnak.
Az új rendszer átvétele felkészülést igényel az online kereskedőktől, akik április 1-től regisztrálhatnak. Az időpontnak azért van jelentősége, mivel a Magyarországon bejegyzett online kereskedőket is érinti az a január elejétől hatályba lépő szabály, amely alapján minden egyes, még a nem adóalanyok számára kiállított számlát is regisztrálniuk kell a NAV rendszerében – ha átlépnek a MOSS-ba, ez a továbbiakban nem lesz szükséges. Fontos azonban, hogy az egyablakos rendszerbe való bejelentkezést követően minden ügyletre annak a szabályait kell alkalmazni, kötelezően elektronikus ügyintézéssel. Aki pedig nem felel meg az előírásoknak, azokat az adóhatóság törölheti a rendszerből.
AZ ÚJ SZABÁLYOK ALAPJÁN 2021-TŐL SZÉLES KÖRBEN A VEVŐ SZERINTI ORSZÁG SZABÁLYAI SZERINT KELL MEGFIZETNI AZ ADÓT.
A határon átnyúló, magánszemélyek részére történő értékesítésnél az áfát a vevő helye szerinti tagállamban, az ott érvényes adókulccsal kell megfizetni. Eddig ez csak egy bizonyos összeghatár (például évi 100 ezer eurós forgalom) felett volt kötelező, a jövőben ez a határ mindössze 10 ezer euróra (3,6 millió forintra) csökken majd.
SZIGORODIK AZ ONLINE PIACTEREKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOZÁS IS.
A távkereskedelemben az elektronikus felületeket (ilyenek a kereskedési platformok vagy a piacterek) üzemeltető vállalkozásokat a jövőben az áfa szempontjából a rajtuk keresztül értékesített áruk szállítójának kell tekinteni, ennek megfelelően nekik kell beszedniük és megfizetniük az áfát ezen tranzakciók után. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem az Amazonon, az eBay-en, az Etsyn vagy éppen az eMagon regisztrált kereskedő felel majd az adófizetésért, hanem maguk az említett platformok.
Érdemes átgondolnia a saját üzleti gyakorlatukat, saját folyamatainkat, mivel pl. az online platformok fogalma most már nem csak elméleti kérdést jelent, hanem az adófizetésre kötelezett meghatározását is. Nem mindegy, hogy egy vállalkozás internetes jelenlétét a jogszabály adófizetésre kötelezhető platformnak tekinti-e.
TÉMAKÖRÖK
1. modul (61 perc): 2021. július 1-je előtt hatályos szabályok – 2021. július 1-je után hatályos szabályok célja, a változások iránya – E-kereskedelem, távértékesítés nem adóalanyok részére 2021. július 1-jétől – A távértékesítés új szabályai, a távértékesítés fogalma – Távértékesítés fogalma 2021.július 1-től – A Közösségen belüli távértékesítés – Közösségen belüli távértékesítés teljesítési helye – Közösségi távértékesítésre és nem adóalany részére – Példák a 10.000 eurós küszöbérték alkalmazására
2. modul (53 perc): Import távértékesítés – Import távértékesítés teljesítési helye – Az elektronikus platformokra vonatkozó szabályok – Az elektronikus platformok jogállása a távértékesítésnél – Távértékesítés elektronikus platformon keresztül – Az elektronikus platformok jogállása távértékesítésnél
3. modul (45 perc): Az elektronikus platformok jogállása távértékesítésnél – Az egyablakos rendszer – Egyablakos rendszer – 2021.07.01-től hatályos – Egyablakos rendszer típusai (2021.07.01-től) – Az OSS egyablakos rendszer – nem Uniós – Egyablakos rendszer típusai – OSS nem uniós – Nem EU-s adóalany szolgáltatásnyújtást és távértékesítést is végez – Egyablakos rendszer típusai – OSS nem uniós
4. modul (62 perc): Az OSS egyablakos rendszer – uniós – Egyablakos rendszer típusai – OSS uniós – Összefoglalás – Példa – Teendők az OSS alkalmazása esetén – Az IOSS – import egyablakos rendszer – Egyablakos rendszer típusai – IOSS (import) – Példa a 150 eurós valós érték meghatározására – Egyetlen küldemény fogalma – Valós érték meghatározása több küldemény esetében – Példa – IOSS azonosító szám – 12 alfanumerikus karakter – Teendők az IOSS alkalmazása esetén – Import egyablakos rendszer – IOSS – Egyablakos rendszer – adóbevallási és adófizetési szabályok – Egyablakos rendszer – 2021.07.01-től hatályos – Egyablakos rendszer – adólevonás és adóvisszaigénylés – Különös visszatérítési jog – Bizonylatolási szabályok – Számlázási szabályok – Egyablakos rendszer – OSS rendszer – bizonylatolási szabályok – Kis értékű termékek importjára vonatkozó szabályok – Termékimportot érintő változás 2021.07.01-től hatályos – Egyéb egyszerűsítések a termékimportra vonatkozóan – Átmeneti rendelkezések – Elektronikus adatszolgáltatás – Külföldi pénznem kezelése – Visszáruk, engedmények, át nem vett csomagok – Egyéb tudnivalók – Teljesítési időpont és előleg szabályok
ELŐADÓNK
- Dr. Csátaljay Zsuzsanna áfa szakértő, jogász, Csátaljay Consulting Kft.
RÉSZVÉTELI DÍJ
- 19 900 Ft / fő (ÁFA-mentes)
A KÉPZÉS ELVÉGZÉSÉNEK HATÁRIDEJE
- A képzés 2021. december 27-ig 23:59 percig elérhető!
A CÉGSTRUKTÚRA ÁTALAKÍTÁS LEHETŐSÉGEI
CÉGBŐL CÉGCSOPORT, CÉGELADÁS, GENERÁCIÓVÁLTÁS, BIZALMI VAGYONKEZELÉS
A TÉNYLEGES TULAJDONOS AZONOSÍTÁSA, MEGHATÁROZÁSA ÖSSZETETT CÉGSTRUKTÚRÁK ESETÉN
JELENTKEZÉSI FELTÉTELEK
KÁRTYÁS FIZETÉS:
A kártyás fizetés után azonnal e-mailben elküldjük a képzés elkezdéséhez szükséges belépési kódokat, ill. a számlát. A képzést azonnal elkezdheti!
ÁTUTALÁSOS FIZETÉS:
A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A regisztráció után a megadott e-mail címre visszaigazoló e-mailt küldünk. A visszaigazoló e-mailhez csatolt DÍJBEKÉRŐT kérjük a fizetési határidőig kiegyenlíteni szíveskedjenek. A részvételi díjat a SBERBANK Magyarország Zrt.: 14100237-10421849-01000004 számlaszámra, számlánk alapján szíveskedjen utalni. Oktatási segédanyagot biztosítunk .pdf formátumban. A befizetett díjbekérő után küldjük ki azokat a belépési kódokat, amivel az online képzést képzési portálunkon elkezdheti!
TECHNIKAI KÖVETELMÉNYEK:
Támogatott operációs rendszerek: Windows 7, Win 8, Win 10.
NEM támogatott operációs rendszerek: Windows 95, Windows XP, – Apple operációs rendszerek
Támogatott böngészők: Internet Explorer (IE 11) vagy Edge (14) böngészőben kezdje el a képzést! Opera böngésző NEM támogatott!
Egyéb követelmények: JavaScript engedélyezése.
A böngészőben a felugró (pop-up) ablakok engedélyezése!
HÁLÓZATI KÖVETELMÉNYEK:
Minimálisan 1MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A tananyagok mobil eszközökön való megtekintése nem támogatott! A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.