Panasztörvény – Felkészülés a bevezetésével járó feladatokra, kötelezettségekre
Kreditpontos online jogi továbbképzés
Minta dokumentumokkal!
Elfogadta az országgyűlés, és immár a Magyar Közlönyben május 25-én is közzétették az úgynevezett Panasztörvényt. A 2023. évi XXV., a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló törvényt, amely a magyar vállalkozások jelentős részére is kiterjed. A törvényhez kapcsolódó visszaélés-bejelentő rendszer bevezetése számos részfeladatot foglal magába: belső szervezési, jogi, informatikai részei vannak, amelyhez a hatékony működés biztosítása végett tájékoztatási, oktatási feladatok is járulnak.
KIKRE VONATKOZIK A TÖRVÉNY?
– A pénzmosás és a terrorizmus megakadályozásáról szóló törvény hatálya alá tartozó foglalkoztatóknak, így például az ADÓTANÁCSADÓKNAK, KÖNYVELŐKNEK, KÖNYVVIZSGÁLÓKNAK, ÜGYVÉDEKNEK, PÉNZÜGYI SZOLGÁLTATÓKNAK VAGY SZÉKHELYSZOLGÁLTATÓKNAK.
– A 250 fő feletti foglalkoztatottal rendelkező vállalkozások.
– Azon vállalkozások számára, ahol a munkavállalói létszám eléri az 50 főt, viszont nem haladja meg a 249 főt, legkésőbb 2023. december 17-ig kell teljesülnie a követelményeknek.
– A belső visszaélés-bejelentési rendszert főszabály szerint valamennyi közszférában működő jogalanynak is létre kell hoznia. Ez alól mentesülhetnek a 10.000 főnél kisebb lakosú önkormányzatok, illetve az 50-nél kevesebb munkavállalót foglalkoztató helyi önkormányzatok, az állam vagy helyi önkormányzatok tulajdonában álló gazdasági társaságok vagy az irányításuk alatt álló költségvetési szervek. Esetükben a szabályozás 2025. január 1-jétől alkalmazandó.
HATÁRIDŐK:
A jogszabály két fontos ponton megkülönbözteti a kis- és középvállalatokat a nagyvállalatoktól. A kkv-knál, fő szabály szerint, 2023. december 17. a bevezetés határideje, a többi szervezetre a törvény kihirdetésétől számított 60. nap, azaz 2023. július 24. A másik fontos különbség, hogy a kkv-k közösen is üzemeltethetnek belső visszaélésbejelentő rendszert, a többieknek azonban saját erre szolgáló bejelentő felületre, saját eljárási szabályzatra, saját szervezeti egységre vagy kiszervezett megbízottra (külső szervezetre vagy bejelentővédelmi ügyvédre) van szüksége.
- 2 kreditpont (A képzés NEM vizsgaköteles!)
- Nyilvántartási szám: NY002960/2023
TÉMAKÖRÖK
Alapok: ▪ Kiknek, mikortól kötelező visszaélés – bejelentési rendszert létrehozni ▪ Az egyéni vállalkozások problémái, összeférhetetlenség ▪ Ki, miről tehet bejelentést, elutasítási indokok, az egyéb bejelentések sorsa ▪ Hogyan kell a bejelentőrendszert működtetni: eljárási szabályok ▪ Tájékoztatási kötelezettségek ▪ Bejelentővédelmi ügyvéd vagy egyéb kiszervezés esetei, összeférhetetlenségi szabályok ▪ Bejelentővédelem részletszabályai: ▪ Milyen szabályok vonatkoznak a bejelentőkre, a bejelentettekre, információ-szolgáltatókra ▪ Bejelentővédelmi eszközök, kötelezettségek ▪ Belső képzés, szerződéses partnerek tájékoztatása ▪ Adatvédelem: ▪ Kit, miről és hogyan kell tájékoztatni ▪ Érintetti jogok és korlátozások ▪ Speciális szabályok: ▪ Állami, önkormányzati szervek eltérő szabályai ▪ Egyes állami szervekre vonatkozó eltérő szabályok ▪ Minta dokumentumok és azok alkalmazása
ELŐADÓINK:
- Dr. Kéri Ádám ügyvéd, compliance szakértő
RÉSZVÉTELI DÍJ
- 22 900 Ft + 27% Áfa / fő.
AZ ONLINE KURZUS ELÉRHETŐSÉGE
- A képzést 2023. október 15-től 2023. december 26-ig korlátlan hozzáféréssel elérhető!
JELENTKEZÉSI FELTÉTELEK
KÁRTYÁS FIZETÉS:
A kártyás fizetés után azonnal e-mailben elküldjük a képzés elkezdéséhez szükséges belépési kódokat, ill. a számlát. A képzést azonnal elkezdheti!
ÁTUTALÁSOS FIZETÉS:
A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A regisztráció után a megadott e-mail címre visszaigazoló e-mailt küldünk. A visszaigazoló e-mailhez csatolt DÍJBEKÉRŐT kérjük a fizetési határidőig kiegyenlíteni szíveskedjenek. A részvételi díjat az OTP: 11714051-21458037-00000000 számlaszámra, számlánk alapján szíveskedjen utalni. Oktatási segédanyagot biztosítunk .pdf formátumban. A befizetett díjbekérő után küldjük ki azokat a belépési kódokat, amivel az online képzést képzési portálunkon elkezdheti!
TECHNIKAI KÖVETELMÉNYEK:
Támogatott operációs rendszerek: Windows 7, Win 8, Win 10.
NEM támogatott operációs rendszerek: Windows 95, Windows XP, – Apple operációs rendszerek.
Támogatott böngészők: Internet Explorer (IE 11-től), Windows Edge (14-től), Firefox Mozilla vagy Google Chrome böngészőben kezdje el a képzést!
Opera böngésző NEM támogatott!
Egyéb követelmények: JavaScript engedélyezése. A böngészőben a felugró (pop-up) ablakok engedélyezése!
HÁLÓZATI KÖVETELMÉNYEK:
Minimálisan 1MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A tananyagok mobil eszközökön való megtekintése nem támogatott! A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
A System Media Kft. a Magyar Ügyvédi Kamara Oktatási Bizottságánál akkreditált képzési hely.
Akkreditációs száma: AK001001/2020
A KÉPZÉS SIKERTELEN ELVÉGZÉSE / ADMINISZTRÁCIÓS DÍJ FIZETÉSE
- Amennyiben a hallgató a kurzus megrendelő oldalon feltüntetett képzési határidőt átlépi, a képzés inaktiválódik, a System Media Kft. nem köteles a képzés határidejét meghosszabbítani. A hallgató írásban kérheti a képzés határidejének meghosszabbítását, ezért adminisztrációs díjat köteles fizeni.
- ADMINISZTRÁCIÓS DÍJ ÖSSZEGE: 9 900 Ft + 27% Áfa / képzés.