Ügyfélpanaszok hatékonyan kezelése – Államilag tanúsított 2 napos szakmai képzés
(MS Teams élő közvetítés)
A panaszt tevő vevőt a legtöbb kereskedő a háta közepére sem kívánja. Pedig statisztikák azt mutatják, hogy a jól kezelt panaszos vevőkből lojális vásárlókat varázsolhatunk, akár akkor is, ha panaszukat végül elutasítjuk. Az ügyfél véleménye olyan érték, amit a jelenlegi piaci versenyben senki nem hagyhat figyelmen kívül.
Mitől sikeresebb az egyik cég, mint a másik? Mitől van több panasz egy termékre/ cégre/ szolgáltatásra, mint a másik hasonlóra? Talán az egyik legfontosabb, hogy a különböző cégek eltérő módon bánnak az ügyfeleikkel, eltérő panaszkezelési stratégiát követnek.
Alakítsa ki a leghatékonyabb stratégiát és képezze az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban kerülő munkatársakat, hisz Ők ebben a folyamatban kulcsszereplők!
A tájékozott szolgáltató, kereskedő pontosan ismeri a jogszabályokat, azok pontos alkalmazása során azonban kérdések merülnek fel. Jöjjön el és a gyakorlati megoldások mellett ismerje meg részletesen a jogszabályokat! A kétnapos képzés során felkészítjük a résztvevőket a feladataik ellátására, hasznos tippeket kapnak a panaszkezelésre, a panaszok megelőzésére, a hatékony panaszügyintézésre és megismerik a vásárlói elégedettség fenntartására épülő ügyfélszolgálati módszereket!
- A képzésen a résztvevők gyakorlati tippeket és inspirációt kapnak mindennapi munkájuk során felmerült ügyfélpanaszok kezeléséhez, így hatékonyabb lesz a munkavégzésük,
- A későbbi munkavégzése teljesítménye nő, mert a résztvevők a képzésen új kontextusba helyezik munkájukat: jobban fogják látni, mennyire fontos, amit csinálnak,
- Megismerhetik más cégek, társaságok panaszkezelését (anonim módon), tanulhatnak a stratégiájukból,
- Pontosabb képet kaphatnak a GDPR, a Whistle blowing, az ESG és az általános panaszkezelés viszonyáról,
- csökken a panaszügyek költsége, mert professzionálisabban tudják kezelni a beérkező panaszokat,
- csökken a kiégés és a fluktuáció veszélye, ezáltal a cég pénzt, időt és energiát takaríthat meg
A 2 napos képzés a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (Fktv.) hatálya alá tartozik. A 2 napos képzésen való részvételéről a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki! (A System Media Kft. felnőttképzési nyilvántartási száma: B/2020/003737)
ELŐADÓNK: 
Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő, ügyvezető CP Contact Kft.
Siklósi Máté a hazai fogyasztóvédelmi szakma meghatározó szereplője, aki szerteágazó tapasztalatainak köszönhetően a hatóságok, a cégek, és a fogyasztók szempontjait is átlátja.
Hatósági munkát az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, a MÁV-nál utasjogi biztosként, a PSzÁF-nél fogyasztóvédelmi igazgatóként végzett.
Éveken keresztül adott tanácsokat a fogyasztóknak az ország első online fogyasztóvédelmi fórumán, a Panaszfalon, majd megalakította az ország első fogyasztóvédelmi tanácsadó cégét, a CP Contactot, amellyel kereskedőket és vállalkozásokat segít abban, hogyan folytathatnának minél inkább fogyasztóbarát üzletvitelt.
Innovatív ötletei közé tartozik a WestEnd Vevőkör, ami a bevásárlóközpontban azonnali segítséget nyújt a vásárló-üzlet viták rendezésére, valamint a Panaszkezelő.hu, amelynek segítségével online készíthetnek minőségi kifogás vagy panaszjegyzőkönyveket a vállalkozók/szolgáltatók.
KÉPZÉSI TEMATIKA/TÉMAKÖRÖK
- Panasz fogalma, fogalmai
- Panaszkezelés kultúrája, stratégiák, ezek illeszkedése a vállalati működéshez, stratégiához
- Miért kaphatunk panaszt és hogyan kezelhetjük hatékonyan azt?
- Mit vár az ügyfél tőlünk – mi az ami nem teljesülhetett?
- Milyen ügyféligények rejtőzhetnek a panaszokban?
- Panaszkezelési módszertanok és lehetőségek
- Hogyan kommunikáljunk hatékonyan a panaszkezelés során?
- Milyen módon kompenzálhatunk jól, amelyben az ügyfél is win – win helyzetben érzi magát?
- Hogyan tudjuk összehangolni a vevői, ügyfél elvárásokat és saját panaszkezelésünket?
- Miként fordíthatjuk meg? Panaszból értékesítés?
- Lehet a panasz, szolgáltatásfejlesztési lehetőség?
- Panaszkezelés jogi háttere
- Pénzügyi szervezetek panaszkezelése
- Közszolgáltatók panaszkezelése az Fgytv alapján
- Egyéb szervezetek panaszkezelése az Fgytv alapján
- Whistle blowing, GDPR, ESG szerinti panaszkezelés
- Írásbeli és szóbeli panasz kezelése
- Technikák, csatornák fenntartása, elengedése
- MI tartozik a szóbeli panaszhoz, mi nem?
- Vásárlók könyvének helyes kezelése
- Panaszok elutasítása hatékonyan
- Elutasítható jogszerűen egy panasz?
- Mikor jelent veszélyt egy hatósági vizsgálat az elutasított panaszra?
- Utasíts el úgy, hogy a vásárló megköszönje!
- Hatósági vizsgálatok a panaszkezelésben: mi jogszerű és mi nem
- Amit az MNB büntet
- Amit a fogyasztóvédelmi hatóságok büntetnek
- Mik a határterületek
- Határidők kezelése, érdemi válasz, elérhetőségek,
- Megtévesztő kereskedelmi gyakorlat a panaszkezelésben
- Stresszkezelés, statisztikák, panaszkezelés eredményeinek visszacsatornázása az üzletmenetbe
RÉSZVÉTELI DÍJ / KEDVEZMÉNYEK
- 2 NAPOS KÉPZÉS ÁRA: 80 000 Ft + 27 % áfa / fő / 2 nap
- Amennyiben egy cégtől 2 vagy több fő jelentkezik
10 000 FT KEDVEZMÉNNYEL 70 000 Ft + 27% ÁFA / FŐ ÁRON regisztrálhatnak rendezvényünkre!
A KÉPZÉS IDŐPONTJAI
- (1. nap) 2025. június 11. (szerda) 9:00 – 16:00 óráig
- (2. nap) 2025. június 12. (csütörtök) 9:00 – 16:00 óráig
AZ ÁLLAMI TANÚSÍTVÁNY KIADÁSÁNAK FELTÉTELE (TANTERMI, ÉLŐ KÖZVETÍTÉS) ESETÉN
Élő közvetítés: A rendezvényközvetítés (webinárium) valósidőben MICROSOFT TEAMS alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás letöltése és használata ingyenes.
A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert a képzés a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak.
A képzés bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás.
A rendezvény előtt 1 nappal a hallgatóknak kiküldjük az MS Teams megnyitásához szükséges linket. A webináriumba a rendezvény megkezdése előtt 30 perccel tud csatlakozni.
Az állami tanúsítvány kiadásának kiadásának feltétele: a 3 NAPOS rendezvény közvetítés időtartamának minimum 90%-án való igazolt részvétel.
Hálózati követelmény: Minimálisan 5 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobilinternetet használó eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Az állami tanúsítvány kiadásának kiadásának feltétele tantermi képzés esetén: A rendezvényen való részvétel igazolása a résztvevő aláírásával minden képzési nap kezdetén és végén, összesen napi két alkalommal.
FIZETÉSI FELTÉTELEK (TANTERMI-, ÉLŐ KÖZVETÍTÉS-, E-LEARNING KÉPZÉS)
Ez a meghívó a System Media Kft. részéről ajánlatnak minősül, a rendezvényre leadott jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít, és fizetési kötelezettséget von maga után.
FIZETÉSI FELTÉTELEK TANTERMI KÉPZÉS / ÉLŐ KÖZVETÍTÉS ESETÉN: A képzésre való jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A regisztráció után a megadott e-mail címre visszaigazolást küldünk, a képzés előtt 8 nappal SZÁMLÁT küldünk. Kérjük a számlát a fizetési határidőig, legkésőbb a képzés napjáig kiegyenlíteni szíveskedjenek. A részvételi díjat a A részvételi díjat az OTP: 11714051-21458037-00000000 számlaszámra, számlánk alapján szíveskedjen utalni.
FIZETÉSI FELTÉTELEK E-LEARNING KÉPZÉS ESETÉN: A regisztráció után a megadott e-mail címre visszaigazoló e-mailt küldünk. A visszaigazoló e-mailhez csatolt DÍJBEKÉRŐT kérjük a fizetési határidőig kiegyenlíteni szíveskedjenek. A részvételi díjat az OTP: 11714051-21458037-00000000 számlaszámra, számlánk alapján szíveskedjen utalni. Oktatási segédanyagot biztosítunk .pdf formátumban. A befizetett díjbekérő után küldjük ki azokat a belépési kódokat, amivel az online képzést képzési portálunkon a jelentkezéskor megadott időszakon belül elkezdheti!
Az online jelentkezés feltétele, hogy a jelentkező elfogadja a System Media Kft. adatkezelési szabályzatát. Az adatkezelési szabályzatról itt olvashat bővebben: >>>
LEMONDÁSI FELTÉTELEK (TANTERMI-, ÉLŐ KÖZVETÍTÉS ESETÉN)
Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvény időpontját vagy a kurzus kezdést megelőző 9. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét adminisztrációs díjként számlázzuk. Amennyiben a részvétel nem kerül írásban lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk!