Környezetvédelmi Termékdíj – Alapoktól a bevallásig (Törvényi szabályozás, feladatok, nyilvántartás, adatszolgáltatás, bevallás, ellenőrzés)


Helyszín
Hunguest Hotel Millennium *** Superior (1089 Budapest, Üllői út 94-98.)


Kategóriák


A környezetvédelmi termékdíj fogalmával és az ezzel kapcsolatos kötelezettségekkel még mindig sok vállalkozás nincs teljesen tisztában. Pedig a kötelezettség sokakat érint. Minden vállalkozás, amelyik külföldről hoz be árut vagy csomagolóanyagot, vagy termékdíj köteles terméket importál vagy állít elő, annak keletkezik bevallási és fizetési kötelezettsége.

Kinek kell termékdíjat fizetnie? Mi beletartozunk ebbe a körbe? * Mi a termékdíj fizetés alapja? * Milyen bevallási határidők vannak? * Mely termékek után keletkezik díjfizetési kötelezettség? * Hogyan kell a nyilvántartást vezetni? * Hogyan kell elkészíteni a bevallást? * Mi a teendő, ha a múltban elmulasztottuk a termékdíj kötelezettséget?

Szakértő előadónk segít abban, hogy résztvevőink részletesen megismerjék a kötelezettségeket és a feladatokat. Így könnyen átgondolhatják a belső nyilvántartások kialakítását, amelyek azután alapjául szolgálnak és alátámasztják a negyedéves termékdíj bevallást, és a fizetési kötelezettséget.

A NAV nagy hangsúlyt fektet a termékdíj fizetés ellenőrzésére, ebből következően komoly a mulasztásokkal kapcsolatos bírság kockázata. Kerülje el a büntetést, készítse fel kollégáit az esetleges ellenőrzésre!

FŐBB TÉMAKÖRÖK:

Termékdíjjal kapcsolatos adminisztráció részletei, vagyis

  • kinek kell termékdíjat fizetni, a kötelezettek meghatározása, a gyártók és kereskedők a termékdíjban,
  • készletre vétel vagy kibocsátás választása,
  • általános szabályok, illetve átalány fizetés szabályai, előnyök és nehézségek,
  • bejelentés a NAV-hoz,
  • nyilvántartás vezetés kialakítása és annak rendszeres karbantartása,
  • nyilvántartás és termék nyomon követés, kódok és bizonylatok kapcsolata,
  • számlázás részletei a termékdíjnál, illetve a számlán történő feltüntetés,
  • bevallás és termékdíj-megállapítás, valamint a befizetés részletei,
  • bejelentés és bevallás nyomtatványai, azok kitöltése,
  • gazdálkodók adminisztrációs hibái, és azok megszüntetése,
  • Tarifaszámok szerepe a kereskedelemben, az adózásban és a termékdíj szabályozásban
  • Áruismeret szükségessége. Mit szükséges tudni a termékekről.

Tarifaszámok szerepe a kereskedelemben, az adózásban és a termékdíj szabályozásban – Áruismeret szükségessége. Mit szükséges tudni a termékekről – Áruazonosító szám szerepe, a vámtarifa használatának szabályai – Hogyan és milyen elvek mentén kell meghatározni egy termék vámtarifaszámát – Mit szükséges tenni, ha első látásra nem határozható meg a termék vámtarifaszáma – Ha eddig helytelen volt a vámtarifaszám, akkor mit kell és lehet tenni – Alapanyagok, félkésztermékek és késztermékek megítélése – Csomagolószer önálló termékként, illetve csomagolás részeként – Mit jelent a csomagolóeszköz, a csomagolóanyag és a csomagolási segédanyag a vámtarifaszám és a CsK kód meghatározásának szemszögéből – Újrahasználható csomagolószerekre vonatkozó előírások: forgatás, betétdíj és bérleti rendszer – Belföldi gyártású és külföldről behozott csomagolószerek megítélése – Hogyan határozható meg a reklámhordozó papír! Alapvető szabályok és kivételek! Prospektustól a szóróanyagokig – Akkumulátor, egyéb kőolajtermék, gumiabroncs önálló – termékként és más termék részeként – Az elektromos, elektronikai berendezések csoportosítása, jellemzői és adminisztrációja – Egyéb műanyag termék, egyéb vegyipari termék és irodai papírok jellemzői – Helyes vámtarifaszám megállapításának fontossága a nyilatkozattal történő beszerzés, az átvállalás és a visszaigénylés során – Cikkszám, vámtarifaszám és KT, CsK kód szerepe a termékdíj-kötelezettség teljesítésében – Vámtarifaszám ellenőrzése gazdálkodói és hatósági oldalról – Hogyan tervezhető a termékdíj-kötelezettség. Termékdíj rendszer és a vállalatirányítás – Ellenőrzés!? Hogyan és milyen szabályok alapján történik – Szankciók az ellenőrzést követően – Konzultáció a résztvevők kérdései alapján

ELŐADÓNK:

  • Debreczeni László környezetvédelmi termékdíj szakértő

A KÉPZÉS IDŐPONTJA:

  • 2018. november 12. (hétfő), 9-16-ig, regisztráció 8:30-tól!

RÉSZVÉTELI DÍJ

  • 29 900 Ft + Áfa / fő. – Ebéd külön igényelhető: 3 200 Ft + áfa /fő áron!
  • Amennyiben 2018. október 31-ig regisztrál,
    30% KEDVEZMÉNNYEL 20 930 Ft + Áfa / fő áron
  • amennyiben 2018. november 5-ig regisztrál,
    20% KEDVEZMÉNNYEL 23 920 Ft + Áfa / fő áron
    jelentkezhet rendezvényünkre!

A System Media Kft. az OPTEN “A” minősítésű üzleti partnernek nyilvánította! Az “A” kockázati minősítésű cég az üzleti élet egyik legmegbízhatóbb szereplője, a vele való üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony!

TAKARÍTSON MEG 40% MÉG MA!

Amennyiben 2018. november 8-ig egy cégtől ketten vagy kettőnél többen regisztrálnak,
17 940 FT + ÁFA / FŐ ÁRON
jelentkezhetnek rendezvényünkre!

JELENTKEZÉSI FELTÉTELEK

Elhelyezés: Kényelmes ülőhelyekkel berendezett konferenciateremben.
Ellátás: Kávé, tea, reggeli sütemények.
Jelentkezési feltételek: A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a részvételi költséget megbontjuk felnőttoktatásra és az étel-ital fogyasztásra, mint közvetített szolgáltatásra. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 3. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét adminisztrációs díjként számlázzuk. Amennyiben a részvétel nem kerül írásban lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk! Résztvevőinknek a rendezvény témájában oktatási segédanyagot és jegyzetet adunk.
Az online jelentkezés feltétele, hogy a jelentkező elfogadja a System Media Kft. adatkezelési szabályzatát. Az adatkezelési szabályzatról itt olvashat bővebben: >>>

A CÉGKAPU BEÁLLÍTÁSA ÉS HASZNÁLATA
Online képzés a NISZ és a NAV szakértőivel
<< MOST MEGNÉZEM >>
ÜZLETI SZERZŐDÉSEK ADÓTERVEZÉSE
Online képzés Vadász Ivánnal
<< MOST MEGNÉZEM >>